Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2009

Υπολογιστές στα σχολεία έχουμε, μαθητές εξοικειωμένους στο Διαδίκτυο έχουμε, αλλά τα 3/5 των εκπαιδευτικών δεν έχουν λογαριασμό e-mail

Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληρο-φορίας όλο και πιο εξοικειωμένοι εμφανίζονται με τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του Διαδικτύου οι μαθητές, λίγο πριν από την …εισβολή του φορητού Η/Υ στην «ψηφιακή α΄ τάξη γυμνασίου». Αλλά και στο «ιστολογείν» μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν πάνε πίσω. Σε 800 σχολεία υπάρχουν περισσότερα από 5000 blogs, τα οποία έχουν φτιαχτεί από μαθητές και εκπαιδευτικούς μέσα από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (http://blogs.sch.gr/ ) και διαβάζονται από 95 000 μοναδικούς επισκέπτες κάθε μήνα. Έλα, όμως, που αυτό ανησυχεί γονείς και κηδεμόνες! Έτσι το 56% των γονιών εξακολουθεί να κάνει παράπονα στους εκπαιδευτικούς τόσο για τον χρόνο που περνούν οι μαθητές μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή όσο και για τους ενδεχόμενους κινδύνους από την πλοήγηση – και σχολιάζω ότι για τεχνοφοβικούς εκπαιδευτικούς με παρόμοιες απόψεις δεν υπάρχουν στοιχεία. Το γεγονός αυτό οφείλεται, σύμφωνα με την έρευνα, στον χαμηλό βαθμό εξοικείωσης των γονέων κτλ. με το Διαδίκτυο.Επιπλέον, το σύνολο των σχολείων είναι εξοπλισμένο με Η/Υ, ενώ σε κάθε υπολογιστή αντιστοιχούν κατά μέσο όρο 16 μαθητές με την αναλογία να είναι σαφώς βελτιωμένη στις αγροτικές περιοχές (7 μαθητές) λόγω του μικρότερου μαθητικού πληθυσμού. Ο αντίστοιχος αριθμός για το Δημοτικό, ωστόσο, παραμένει υψηλός, καθώς αντιστοιχεί ένας υπολογιστής για κάθε 22 μαθητές. Ο αριθμός των Η/Υ ανά σχολείο ανέρχεται σε 13,2.Επίσης, το σύνολο των σχολείων είναι συνδεδεμένα με το Διαδίκτυο και μάλιστα στο 69% είναι εγκατεστημένη ευρυζωνική σύνδεση (ISDN). Μέχρι τώρα περίπου 74 000 εκπαιδευτικοί έχουν ήδη προσωπικούς λογαριασμούς για σύνδεση από το σπίτι μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (http://www.sch.gr/), ενώ προσωποποιημένη πρόσβαση σε συγκεκριμένες υπηρεσίες έχουν και περίπου 25 000 μαθητές Γυμνασίου μέσω της μαθητικής πύλης http://students.sch.gr/. Η συγκεκριμένη πύλη αποτελεί μία ξεχωριστή περιοχή, στην οποία έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές, με σκοπό την ενθάρρυνσή τους στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η χρήση του Διαδικτύου από τους μαθητές αφορά κυρίως σε γνωριμία με τους υπολογιστές (75%), προετοιμασία εργασιών (63%) και παιχνίδια εκπαιδευτικού χαρακτήρα (25%), ενώ χαμηλή παραμένει η χρήση του σχολικού δικτύου για συνεργασία με άλλα σχολεία και επικοινωνία με άλλους μαθητές. Σε δύο στα δέκα σχολεία οι αρμόδιοι καθηγητές δηλώνουν πως έχει πέσει στην αντίληψή τους να έχει επιχειρηθεί η επίσκεψη των μαθητών σε ιστοσελίδες με ακατάλληλο περιεχόμενο: 30% στα Δημοτικά, 27% στα Γυμνάσια και 43% στα Λύκεια (δες εδώ).Για κάποιες -δικές μου-συγκρίσεις: Σύμφωνα με την ΕΣΥΕ (http://www.statistics.gr/) το 2007 λειτουργούσαν 5547 Δημοτικά με 51 734 δασκάλους, 1960 Γυμνάσια με 39 376 καθηγητές και 1375 Γεν. Λύκεια και περί τα 600 ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ με 20 500 καθηγητές. Αυτό σημαίνει ότι μόλις το 8,5% των σχολείων ιστολογεί (αν και έχει δική του ιστοσελίδα το 34% των σχολείων) και περίπου το 27% του συνόλου των εκπαιδευτικών έχει λογαριασμό e-mail στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (που είναι δωρεάν)… Στοιχεία καθόλου ικανοποιητικά για το εθνικό σχέδιο δράσης «i2010» και την "Ψηφιακή τάξη".

Η έρευνα του Πρατηρητηρίου της ΚτΠ για τα σχολεία, εδώ.
Αποτίμηση δεικτών i2010 για την Ελλάδα το 2008, εδώ.

Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2009

Ηyperbook: Γουτεμβέργιος και ΤΠΕ, δύο σε ένα!



Το υπερβιβλίο (hyperbook, hyperlivre) είναι ένα είδος υβριδίου μεταξύ έντυπου και ηλεκτρονικού βιβλίου, ενσωματώνει στην έντυπη μορφή στοιχεία πολυμέσων, όπως ήχους, εικόνες, βίντεο, υπερδεσμούς. Ηδη στη Γαλλία κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες το πρώτο υπερβιβλίο με τίτλο «Le sens des choses». Το βιβλίο υπογράφουν ο Ζακ Αταλί, διακεκριμένος οικονομολόγος και πρώην σύμβουλος του Φρανσουά Μιτεράν, και 32 προσωπικότητες από τον χώρο της γαλλικής διανόησης. Δεν κοστίζει περισσότερο από ό,τι ένα συμβατικό βιβλίο (21 ευρώ), χάρη όμως στα «υπερπεριεχόμενά» του προσφέρει στους αναγνώστες τη δυνατότητα να διευρύνουν τους αναγνωστικούς τους ορίζοντες με τη βοήθεια των πολυμέσων, παρέχοντας πρόσβαση σε επιπρόσθετο υλικό είτε μέσω του κινητού τους τηλεφώνου είτε κάνοντας μια επίσκεψη στη διαδικτυακή πύλη του βιβλίου. Αυτό το επιτυγχάνει προσθέτοντας στις 300 σελίδες του βιβλίου 83 «υποσημειώσεις» με τη μορφή γραμμωτού κώδικα [μήπως καλύτερα ψηφιακού κώδικα;], που «παραπέμπουν» σε οτιδήποτε μπορεί να εμπλουτίσει το περιεχόμενο του βιβλίου. Οι αναγνώστες μπορούν να λάβουν τις πληροφορίες που θέλουν είτε στέλνοντας με ένα απλό SMS από το κινητό τους τον αριθμό της σελίδας που τους ενδιαφέρει είτε κάνοντας μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα hyperlivre-lesensdeschoses.com είτε και απευθείας με τη βοήθεια των κινητών τελευταίας τεχνολογίας που διαθέτουν τις κατάλληλες εφαρμογές.

Πηγή: http://www.enet.gr/?i=news.el.episthmh-texnologia&id=83897

Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2009

Τα ψηφιακά βιβλία της Google στο χαρτί μέσα σε τέσσερα μόλις λεπτά!



Η Google ανακοίνωσε ότι θα δώσει τη δυνατότητα στους αναγνώστες να τυπώνουν αστραπιαία ένα μεγάλο μέρος από τη δημιουργούμενη τεράστια ψηφιακή βιβλιοθήκη της. Η κίνηση αφορά κατ' αρχήν τα βιβλία εκείνα -περίπου 2 εκατ- που δεν προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα (copyright), δηλαδή εκδόσεις πριν το 1923, κι αποσκοπεί στο να αμβλύνει περαιτέρω τις εναντίον της αντιδράσεις για την πρωτοβουλία της να ψηφιοποιεί και να πουλά online τα βιβλία (δες εδώ κι εδώ). Η απόφαση για άμεση εκτύπωση των βιβλίων - λ.χ. ένα βιβλίο 300 σελίδων μέσα σε τέσσερα μόλις λεπτά (!) - αποτελεί μια αναγνώριση από τη Google του γεγονότος ότι πολλοί άνθρωποι προτιμούν να διαβάζουν τα βιβλία τους τυπωμένα και όχι online σε υπολογιστή ή σε κάποιο e-reader. Ακόμα κι ένα μοναδικό αντίτυπο κάποιου βιβλίου αν υπάρχει σε κάποια βιβλιοθήκη του κόσμου και η Google το έχει ψηφιοποιήσει, ο αναγνώστης θα μπορεί να το επαναφέρει σε τυπωμένη μορφή χάρη στην εκτυπωτική μηχανή «Espresso Book Machine» της εταιρείας On Demand Books (δες κι εδώ). Τα ετοιμοπαράδοτα χαρτόδετα βιβλία έχουν πολύ καλή ποιότητα και έγχρωμο εξώφυλλο και δεν μπορεί να τα ξεχωρίσει κανείς από αυτά που πουλιούνται σε ένα βιβλιοπωλείο. Οι μηχανές της On Demand Books βρίσκονται ήδη σε διάφορες χώρες (ΗΠΑ, Καναδάς, Αυστραλία, Αγγλία, Αίγυπτος-Βιβλιοθήκη Αλεξάνδρειας), κυρίως σε καταστήματα πανεπιστημιακών εκδόσεων, βιβλιοθηκών και βιβλιοπωλείων. Τα βιβλία, που έχει ψηφιοποιήσει η Google, θα τυπώνονται από το «Espresso Book Machine» με συνιστώμενη τιμή οκτώ δολαρίων ανά αντίτυπο, αν και η τιμή μπορεί να καθορίζεται τελικά από τον λιανοπωλητή. Σύμφωνα με την On Demand Books, το μέσο κόστος παραγωγής-εκτύπωσης ενός ψηφιοποιημένου βιβλίου (χαρτί, μελάνη, κόλλα) είναι το πολύ τρία δολάρια για ένα βιβλίο 300 σελίδων. Η On Demand Books θα παίρνει ένα δολάριο για κάθε βιβλίο που θα τυπώνεται και άλλο ένα δολάριο θα καταλήγει στα ταμεία της Google, η οποία έχει ήδη δηλώσει ότι θα δωρίζει το δικό της μερίδιο σε φιλανθρωπικές οργανώσεις. Περισσότερα εδώ.

Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2009

Ivy Bean, ετών 104, φανατική οπαδός του facebook και twitter !



Η Βρετανίδα Ivy Bean, 104 ετών, είναι η μεγαλύτερη εν ζωή φανατική οπαδός του Internet στον κόσμο! Η ενασχόλησή της με τον Διαδίκτυο ξεκίνησε πριν από λίγα χρόνια, όταν αγόρασε έναν φορητό υπολογιστή, προκειμένου να περνά πιο ευχάριστα την ώρα της στο γηροκομείο(!) όπου ζει. Σταδιακά, άρχισε να… σερφάρει στο Ιnternet με απόλυτη άνεση, ενώ το facebook και το twitter εξελίχθηκαν στις μεγάλες της αγάπες! Μάλιστα, σήμερα κάνει chat με περισσότερους από 26 000 χρήστες και θεωρεί ότι το twitter είναι πιο εύκολο από το facebook, γιατί το μόνο που χρειάζεται είναι update! Μάλιστα έχει συνδέσει τους δύο λογαριασμούς, ούτως ώστε να έχει απευθείας επαφή και με τους δύο κυβερνοχώρους. «Σας φάνηκε δύσκολη η χρήση του;» ρωτήθηκε η Bean από δημοσιογράφο του CNN. «Στην αρχή λίγο, αλλά όσο περισσότερο το χρησιμοποίησα, ήταν καλύτερα τα πράγματα», απάντησε (περισσότερα εδώ). Στα μηνύματά της, η Bean περιγράφει την καθημερινότητά της, όπως τι φαγητό προσφέρεται στο γηροκομείο, καθώς και τι κάνουν οι υπόλοιποι ηλικιωμένοι μέσα στο ίδρυμα για να περάσουν την ώρα τους. Όσο για τους υπεύθυνους του γηροκομείου, αυτοί έχουν μείνει με το στόμα ανοικτό (κι εγώ, κι εγώ...). Να σχολιάσω, τι να σχολιάσω, πού μόλις ειπώθηκε ότι δίνονται laptops στους μαθητές της Α΄ γυμνάσιου για τη χρήση τους στο σχολείο, αυξήθηκαν τα αντι-καταθλιπτικά μεταξύ ενίων διδασκόντων… Ας το καταλάβουμε, το Διαδίκτυο χρόνια ...δεν κοιτά! Συναντήστε την στις σελίδες της στο facebook στο twitter!

Πηγή: http://www.cosmo.gr/Internet/England/249404.html via Terra Computerata

Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2009

Ταξίδι στην Αρχαία Αγορά της Αθήνας μέσω Google Earth

Την τρισδιάστατη αναπαράσταση της Αρχαίας Αγοράς των Αθηνών μπορούν πλέον να βλέπουν όλοι οι χρήστες του Διαδικτύου στο Google Earth ( δες http://3d.athens-agora.gr/), χάρη στο έργο «Αρχαία Αγορά των Αθηνών» που ανέπτυξε το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού (ΙΜΕ). Με τον τρόπο αυτό, η εμπειρία της τρισδιάστατης περιήγησης στην Αρχαία Αγορά της Αθήνας γίνεται πλέον εφικτή και εξ αποστάσεως, καθώς κάθε πολίτης του κόσμου μπορεί μέσα από το Google Earth να περιπλανηθεί στα κτίρια και τα μονοπάτια της Αρχαίας Αγοράς, ακριβώς όπως ήταν στην Αρχαιότητα.Η αναπαράσταση της Αγοράς γίνεται σε τρεις διαφορετικές στιγμές της ιστορίας της, την κλασική, την ελληνιστική και τη ρωμαϊκή περίοδο, δίνοντας τη δυνατότητα στον επισκέπτη να αντιληφθεί την εξέλιξή της μέσα στον χρόνο και τη μεταβολή των λειτουργιών του χώρου από εποχή σε εποχή. Το έργο «Αρχαία Αγορά των Αθηνών» του ΙΜΕ έλαβε το πρώτο βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό που αφορούσε την ανάπτυξη 3D περιεχομένου στο δίκτυο με τη χρήση του Collada, του διεθνώς αναγνωρισμένου προτύπου για την αξιοποίηση τρισδιάστατων εφαρμογών στο Διαδίκτυο.

Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11429&subid=2&pubid=5952859

Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2009

Φοβού το ...Facebook συνιστά ο Ομπάμα

Ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών Μπάρακ Ομπάμα προειδοποίησε σήμερα τους νεαρούς Αμερικανούς να μην εκθέτουν τόσες πολλές προσωπικές πληροφορίες στους τόπους κοινωνικών επαφών του Διαδικτύου, τονίζοντας ότι οι πληροφορίες αυτές μπορεί να ...τους κυνηγούν αργότερα. Οι συμβουλές του Αμερικανού προέδρου διατυπώθηκαν μετά τη διενέργεια μελετών που έδειξαν ότι το 45% των εργοδοτών απευθύνονται σε τέτοιες σελίδες, όπως το Facebook και το Myspace για να συλλέξουν πληροφορίες από το παρελθόν και λεπτομέρειες από τη ζωή των υποψηφίων προς πρόσληψη υπαλλήλων τους. «Να είστε εξαιρετικά προσεκτικοί», τόνισε, «όταν στέλνετε μηνύματα στο Facebook, γιατί στην εποχή του YouTube, ό,τι και να κάνετε ό,τι και να γράφετε μπορεί κάποιος να το ανασύρει αργότερα. Και όταν είστε νέοι, κάνετε λάθη και ορισμένες ανοησίες. Και έχω ακούσει πολλούς νέους ανθρώπους, να στέλνουν διάφορα στο Facebook και μετά ξαφνικά να υποβάλουν αίτηση εργασίας και κάποιος να αρχίζει να ψάχνει».

Πηγή: http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4535285&ct=2

Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2009

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών β΄ επιπέδου στις ΤΠΕ : Νέος κύκλος 2009-2012

Δημοσιεύθηκε η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων επιμόρφωσης β΄ επιπέδου στις ΤΠΕ για την περίοδο Οκτώβριος 2009-Μάιος 2010 για τους κλάδους ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ 04, ΠΕ05/06/07, ΠΕ19/20 και ΠΕ60/70 διάρκειας 96 ωρών κι εκτός σχολικού ωραρίου (δες εδώ). Οι διαφορές, που σε πρώτη προσέγγιση παρατήρησα, είναι ότι αφενός το πρόγραμμα διαρκεί ολόκληρο σχεδόν το σχολ. έτος (κι όχι ένα μήνα και …φύγαμε), κατανεμημένο κατ΄ ανώτατο όριο σε 6 ώρες την εβδομάδα, κι αφετέρου ότι «τα επιμορφωτικά προγράμματα θα συμπληρώνονται με την εφαρμογή των γνώσεων και δεξιοτήτων των γνώσεων β΄επιπέδου μέσα στη σχολική τάξη από τους επιμορφούμενους, ως οργανικό κομμάτι της επιμορφωτικής διαδικασίας, με την υποστήριξη και καθοδήγηση των επιμορφωτών και των υποστηρικτικών δομών της Πράξης». Είναι προφανής νομίζω η επιχειρούμενη "καινοτομία" με τη μορφή συνδυασμού θεωρίας και πρακτικής εφαρμογής-ανατροφοδότησης, όταν «οι δυο πρώτοι μήνες των επιμορφωτικών προγραμμάτων θα αποτελούνται αποκλειστικά από επιμορφωτικές συνεδρίες στα ΚΣΕ (δύο 3ωρα ανά εβδομάδα), ενώ στη συνέχεια θα υπάρχουν ανάμεικτα διαστήματα επιμορφωτικών συνεδριών, εφαρμογής στην τάξη και άλλων υποστηρικτικών δράσεων για τους επιμορφούμενους (…)». Να προσθέσω ότι η παραπάνω Πράξη «είναι σχεδιασμένη ώστε να δώσει στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα αξιοποίησης της υπάρχουσας υποδομής που θα αποκτήσουν σύντομα τα ελληνικά Γυμνάσια από τη Δράση "Ψηφιακή Τάξη"». Παράλληλα, ένας μικρός αριθμός προγραμμάτων θα υλοποιηθούν με το μοντέλο της μικτής μάθησης, συνδυάζοντας εξ αποστάσεως μάθηση και face to face μάθηση (συνεδρίες κλασικού τύπου)- κάτι που θα συμβεί για πρώτη φορά... Κατά τα λοιπά δεν παρατηρείται ουσιώδης διαφορά στο πρόγραμμα σπουδών απ΄ ό,τι στις δυο προηγούμενες περιόδους. Κι ως προς τις αμοιβές ας ελπίσουμε να μην επαναληφθούν τα γνωστά παρατράγουδα (η χρονική διάρκεια του προγράμματος εξαλείφει τα προβλήματα που δημιούργησε η γνωστή απόφαση του ΓΛΚ). Ίδωμεν.

4-1-2010 Υποβολή προγραμμάτων β' επιπέδου από τα ΚΣΕ
20-1-2010 Ξεκινούν οι αιτήσεις συμμετοχής στα προγράμματα επιμόρφωσης β΄επιπέδου
29-1-2010 Παρατείνεται μέχρι την Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 12 το μεσημέρι η προθεσμία υποβολής αιτήσεων συμμετοχής.

Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2009

Συμφωνία Sony - Google /Chrome

Για πρώτη φορά, μια εταιρία κατασκευής ηλεκτρονικών υπολογιστών, η Sony εφεξής θα προσφέρει τα PCs της με προεγκατεστημένο το πρόγραμμα πλοήγησης Chrome της Google. Με μερίδιο περίπου 2,6% διεθνώς, ο Chrome βρίσκεται στην τέταρτη θέση, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρίας Net Applications, έναντι 67,7% του Explorer, 22,5% του Firefox και 4% του Safari της Apple. Η νέα συμφωνία ίσως δώσει την ώθηση που χρειάζεται στο πρόγραμμα της Google, η οποία δήλωσε ότι φιλοδοξεί να κλείσει ανάλογες συμφωνίες και με άλλους κατασκευαστές υπολογιστών. Συμβαίνουν αυτά στην αγορά…

Πηγή: http://www.enet.gr/?i=news.el.episthmh-texnologia&id=77948
Μπορεί να ενδιαφέρουν