Κυριακή 22 Αυγούστου 2010

Εθισμένοι με τον υπολογιστή τους οι μαθητές στην Ελλάδα

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του «Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας» και της πανεπιστημιακής Μονάδας Εφηβικής Υγείας του Νοσοκομείου Παίδων «Π.& Α. Κυριακού» το επίπεδο της χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών από τα παιδιά είναι πολύ υψηλότερο σε σχέση με τους ενήλικους, με το 85% των παιδιών ηλικίας 12-15 να χρησιμοποιούν πολύ τον Η/Υ και, μάλιστα, από το σπίτι. Πάνω από 25% των μαθητών σερφάρουν 2-3 ώρες καθημερινά και το 35% έχει ήδη υπολογιστή στο δωμάτιό του. Επίσης η καθημερινή χρήση του Διαδικτύου καταγράφεται σημαντικά υψηλότερη στους χρήστες ηλικίας 12-15 (56%) σε σύγκριση με τους αντίστοιχους ηλικίας 8-11 (32%), ενώ τα κορίτσια εμφανίζουν ελαφρύ προβάδισμα στην καθημερινή χρήση (49%) έναντι των αγοριών (45%).Με αυτά τα ποσοστά για τους μαθητές του Γυμνασίου παίρνω μια ιδέα για ποιο λόγο ξαφνικά «μας τελείωσε» το πρόγραμμα «Ψηφιακή τάξη» (ένα netbook σε κάθε μαθητή της α΄ τάξης γυμνασίου το σχολ. έτος 2009-2010)…- κατά πως φαίνεται στους διδάσκοντες υπήρχε το πρόβλημα, αφού από τα παιδιά που χρησιμοποιούν τον Η/Υ, 8 στα 10 κάνουν χρήση του Διαδικτύου, αναλογία σχεδόν διπλάσια του γενικού πληθυσμού (των εκπαιδευτικών συμπεριλαμβανόμενων, δες σχετικά κι εδώ)!Τώρα με τι ασχολούνται τα παιδιά στο Διαδίκτυο; Ο κύριος λόγος χρήσης του Διαδικτύου από τα παιδιά είναι η ψυχαγωγία (παίζουν, κατεβάζουν παιχνίδια, φωτογραφίες, κλπ.). Επίσης χρησιμοποιείται για αναζήτηση πληροφοριών για τα μαθήματα (68%) και για αποστολή/λήψη e-mail (44%).Ακόμα το 11% διαθέτει δικό του ιστολόγιο (!), ενώ η συμμετοχή τους σε websites κοινωνικής δικτύωσης (facebook, youtube, my space, hi5) ανέρχεται στο 42%. Τώρα για να σκεφτούμε ποιο θα ήταν το όφελος, εάν τα παιδιά υποχρεώνονταν να κάνουν μέρος των σχολικών τους εργασιών στον Η/Υ και να τις «ταχυδρομούν» στον καθηγητή/τριά τους με e-mail. Επίσης αν διατηρούσαν ιστολόγιο της τάξης τους ή θεματικό μαθημάτων, σχολικών δραστηριοτήτων κτλ., έτσι ώστε να χρησιμοποιούν το χρόνο ή μέρος του χρόνου "ψυχαγωγίας" που διαθέτουν στο σπίτι για το Διαδίκτυο επωφελώς και για το σχολείο;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορεί να ενδιαφέρουν